• ΔΕΥ - ΠΑΡ 8.30 - 18.00 & ΣΑΒ 8.30 - 14.00
  • Κωστή Παλαμά 26, Νέα Χαλκηδόνα, Αθήνα
  • 2102521712 - 2102582184

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πώς να διαβάζετε το ελαστικό σας.

Η Διάσταση ενός ελαστικού, Η Ικανότητα φορτίου και ο δείκτης ταχύτητας.

Η πίεση των ελαστικών

Η πίεση των ελαστικών παίζει καθοριστικό ρόλο στη διάρκεια ζωής και την ασφαλή απόδοση των ελαστικών σας.
Μπορεί να επηρεάσει το χειρισμό, τις αλλαγές πορείας, το φρενάρισμα και την αποδοτικότητα καυσίμου του αυτοκινήτου σας.
Ένα ελαστικό με λάθος πίεση θα φθαρεί πιο γρήγορα και ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά σας.

Οι πιέσεις των ελαστικών ορίζονται ξεχωριστά για κάθε μοντέλο οχήματος  από τους κατασκευαστές ελαστικών και αυτοκινήτων. Συμβουλευθείτε το εγχειρίδιο χρήσης ή κοιτάξτε στο πώμα του ρεζερβουάρ, στις πόρτες του οχήματος ή στο ντουλαπάκι των γαντιών για να βρείτε τη σωστή πίεση των ελαστικών για το όχημά σας.

Η υποπίεση ή υπερπίεση ενός ελαστικού προκαλεί μείωση της ικανότητάς του για σωστή πρόσφυση στο δρόμο. Έτσι δεν προκαλείται μόνο υπερβολική ή ακανόνιστη φθορά του πέλματος, αλλά υπάρχει και αρνητική επίδραση στους χειρισμούς, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνο στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα.

Αν η πίεση δεν είναι επαρκής για το φορτίο που μεταφέρεται, η θερμοκρασία του ελαστικού αυξάνεται λόγω συνεχών κάμψεων. Η υπερβολική θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ζημιά στη δομή του ελαστικού,  ή ακόμα και την καταστροφή του.

Συνιστούμε :  Να ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών σας

bigstock-Checking-Tire-Pressure-46234408

Να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας κάθε δύο εβδομάδες και να την ρυθμίζετε αναλόγως και να εξετάζετε ταυτόχρονα πολύ προσεκτικά τα πέλματα.

Να θυμάστε να ελέγχετε τα ελαστικά σας μόνο όταν είναι κρύα (*) και όχι όταν είναι ακόμη ζεστά από την οδήγηση.
Επίσης, μην ξεχνάτε να ελέγχετε τη ρεζέρβα σας, αφού ποτέ δεν ξέρετε πότε μπορεί να σας χρειαστεί.
Παρακαλούμε αναφερθείτε στις επιπλέον πληροφορίες του κατασκευαστή του οχήματός σας σχετικά με τη ρεζέρβα σας.Ακόμα και σε ιδανικές συνθήκες, τα ελαστικά χάνουν αέρα, συνήθως σε ρυθμό περίπου 0,69 bar ή 1 λίβρα ανά τετραγωνική ίντσα (psi) το μήνα. Αυτός ο ρυθμός αυξάνεται ανάλογα με την αύξηση της θερμοκρασίας.
(*) ΠΡΟΣΟΧΗ!Όταν λέμε ελέγχουμε την πίεση του αέρα με “κρύα ελαστικά” σημαίνει, τα ελέγχουμε σε θερμοκρασία εξωτερικού περιβάλλοντος και όχι π.χ. στο γκαράζ μας που μπορεί να έχει θερμοκρασία διαφορετική από αυτή που έχει έξω. Βέβαια εννοείται οτι δεν έχουμε κάνει μεγάλη απόσταση πριν τον έλεγχο.

Πώς να ελέγξετε την πίεση των ελαστικών

  1. Αγοράστε ένα μανόμετρο ή χρησιμοποιήστε αυτό που υπάρχει στο τοπικό συνεργείο ή πρατήριο καυσίμων.
  2. Να ελέγχετε την πίεση νωρίς το πρωί ή όταν είναι κρύα τα ελαστικά, δηλ. σε εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος, όποια κι αν είναι αυτή. Με την οδήγηση αυξάνεται η θερμοκρασία τους και αυτό μπορεί να επηρεάσει την ένδειξη.
  3. Ξεβιδώστε το καπάκι της βαλβίδας του ελαστικού και τοποθετήστε το μανόμετρο στη βαλβίδα. Ο συριστικός ήχος που θα ακουστεί για λίγο είναι φυσιολογικός.
  4. Διαβάστε την πίεση που αναγράφεται στο μανόμετρο και συγκρίνετέ την με τη συνιστώμενη τιμή πίεσης του ελαστικού σε bar ή psi. Αναφέρεται πρώτα η τιμή σε bar.
  5. Ρυθμίστε την πίεση με έναν οικιακό αεροσυμπιεστή ή συμπληρώστε τον αέρα των ελαστικών στο τοπικό συνεργείο ή πρατήριο καυσίμων.
  6. Ελέγξτε ξανά την πίεση με το μανόμετρο και συγκρίνετέ την με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
  7. Τοποθετήστε πάλι το καπάκι στη βαλβίδα κάθε ελαστικού.

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε όλα τα ελαστικά. Εάν η μείωση της πίεσης είναι υπερβολική, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο συνεργείο σας για βοήθεια.

Ενδέχεται να υπάρχει μια αργή διαρροή εξαιτίας μιας ζάντας που δεν εφαρμόζει σωστά ή μιας ελαττωματικής βαλβίδας.

DOT… Καταρρίπτοντας το μύθο γύρω από τη γήρανση των ελαστικών

Ένα προϊόν με πολύ πλούσιο τεχνικό υπόβαθρο, απλό στην όψη μα περίπλοκο ως προς τα συστατικά του. Ένα προϊόν που πρέπει να είναι ανθεκτικό σε ακραίες συνθήκες, ενώ σας μεταφέρει με ασφάλεια στο δρόμο. Ένα προϊόν που χρειάζεται τη φροντίδα σας για να διατηρήσει την απόδοσή του.
Ένα προϊόν, που όπως όλα, έχει μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο το καλύτερο για εσάς.
Αυτή η διάρκεια ζωής είναι το αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Εκτός από τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, οι συνθήκες χρήσης, η ταχύτητα, το φορτίο και οι κλιματολογικές συνθήκες μπορούν να την επηρεάσουν. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο πίεσης ελαστικού κατά την τοποθέτησή του στο όχημα και για τις συνθήκες αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις των εμπόρων . Συνοπτικά, οι συνθήκες χρήσης και συντήρησης έχουν πολύ μεγάλη επιρροή στη γήρανση των ελαστικών.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, με το DOT τα τρία αυτά μαγικά γράμματα; Πίσω από αυτά κρύβεται το Department Οf Transport, που στα αγγλικά σημαίνει Υπουργείο Μεταφορών. Ένα κυβερνητικό τμήμα των Η.Π.Α. που ζήτησε αυτή τη σήμανση σε κάθε ελαστικό που πωλείται στη Βόρεια Αμερική για τη διευκόλυνση του ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων με τη χρήση κωδικών που ταυτοποιούν τον ακριβή χρόνο παραγωγής. Ωστόσο, τα τρία αυτά γράμματα, ή πιο σωστά οι αριθμοί μετά από αυτά, έγιναν ένα εργαλείο για τη δημιουργία παρανοήσεων γύρω από τη γήρανση των ελαστικών.
Η ημερομηνία παραγωγής από μόνη της δεν προσδιορίζει την ηλικία των ελαστικών.(2)

Αν ένα ελαστικό παράγεται και παραδίδεται σε μια αποθήκη, όπου φυλάσσεται καταλλήλως, χωρίς να εκτίθεται, ενδεικτικά, στο φως του ήλιου ή σε υδρογονάνθρακες, και περάσει, για παράδειγμα, ένα χρόνο περιμένοντας να αγοραστεί από έναν οδηγό, η γήρανσή του είναι ακριβώς η ίδια σαν να είχε χρησιμοποιηθεί για τρεις εβδομάδες σε ένα αυτοκίνητο που μετακινούνταν. Επομένως ο χρόνος αποθήκευσης δεν μπορεί να συγκριθεί με τον χρόνο χρήσης του προϊόντος.
Εφαρμόζονται αυστηρά πρότυπα και πρακτικές στον κύκλο παραγωγής και αποθήκευσης των ελαστικών (οδηγίες από τον ETRTO (1), ώστε να εξασφαλίζει το ίδιο επίπεδο απόδοσης και εγγύησης για τα προϊόντα που παρέχει, ανεξάρτητα από την ημερομηνία παραγωγής.

Με την προυποθεση ότι ισχύουν όλα τα παραπανω , πότε πρέπει να αλλάζετε οπωσδήποτε το σετ των ελαστικών σας;
Η συμβουλή της Michelin, είναι δέκα χρόνια ακόμα και αν τα ελαστικά σας δεν έχουν φτάσει το όριο φθοράς. Δέκα χρόνια είναι η πραγματική διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ μετά από πέντε χρόνια πρέπει να πραγματοποιείτε τακτικό έλεγχο στα ελαστικά σας. Σε κάθε περίπτωση, οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ελέγχονται κάθε μήνα, γι’ αυτό πρέπει να θυμάστε να φροντίζετε αυτά τα απλά, μαύρα αντικείμενα, επειδή βασίζεστε σε αυτά για τη μετακίνησή σας.

(1) ETRTO = Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός του Ελαστικού και της Ζάντας
(2) Πόσο έχει «γεράσει»ένα ελαστικό

Πηγή:http://www.michelin.gr/tyres/learn-share/care-guide/ending-the-myth-around-tyre-aging

Μάθετε πότε να αντικαθιστάτε τα φθαρμένα ελαστικά σας

Η εξέλιξη ενός ελαστικού σε συνάρτηση με τις υπηρεσίες που προσφέρει ποικίλει σε τόσο ευρύ φάσμα, ώστε είναι αδύνατο να προβλεφθεί η διάρκεια ζωής του κάθε ενός ελαστικού με ακρίβεια. Ένα ελαστικό αποτελείται από διαφόρων ειδών υλικά και μείγματα γόμας, τα οποία επιδρούν στις επιδόσεις του και η εξέλιξή του εξαρτάται από πολλά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και του καιρού, των συνθηκών αποθήκευσης, των συνθηκών χρήσης, καθώς και πολλών άλλων παραγόντων στις επιδράσεις των οποίων υπόκειται το ελαστικό κατά τη διάρκεια της ζωής του. Γι’ αυτό, ενθαρρύνουμε θερμά τους οδηγούς να επαγρυπνούν για την κατάσταση των ελαστικών τους όπως αυτή φαίνεται με την πρώτη ματιά, για κάθε απώλεια πίεσης ή για κάθε ανώμαλο φαινόμενο (κραδασμό, θόρυβο, τράβηγμα), κάτι που θα μπορούσε να είναι ένδειξη ότι τα ελαστικά πρέπει ν’ αποσυρθούν από την χρήση.

Οι οδηγοί θα πρέπει:

•    Εάν τα ελαστικά τους τα χρησιμοποιούν επί πέντε χρόνια ή περισσότερο, να φροντίζουν ώστε να τα εξετάζει ειδικός τουλάχιστον μια φορά το χρόνο
•    Να ακολουθούν τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος σχετικά με την αντικατάσταση των ελαστικών
•    Να αντικαθιστούν τα ελαστικά που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν επί δέκα χρόνια ή περισσότερο, από την ημερομηνία κατασκευής τους, με καινούργια ελαστικά, ακόμη και αν φαίνονται να είναι σε κατάσταση να χρησιμοποιούνται, ακόμη κι αν δεν έχουν φτάσει στο νόμιμο όριο φθοράς

Τρεις βασικές αιτίες για τα προβλήματα των ελαστικών

Αποφύγετε τα Προβλήματα των Ελαστικών με την Καλύτερη Γνώση των Ελαστικών

Τα απρόοπτα του δρόμου, όπως οι λακκούβες, τα γυαλιά ή οι πέτρες, συνήθως δεν είναι δυνατό να αποφευχθούν. Υπάρχουν ωστόσο τρεις βασικές αιτίες προβλημάτων για τα ελαστικά που μπορούν να αποφευχθούν: η ακατάλληλη πίεση αέρα, η ακατάλληλη ταχύτητα και η υπερφόρτωση. Λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα για να τις αποφύγετε, θα εξασφαλίσετε ασφαλέστερη κίνηση και μεγαλύτερη διάρκεια για τα ελαστικά σας.

Υποπίεση ή Υπερπίεση
Τα ελαστικά σε υποπίεση ή σε υπερπίεση μπορεί να επηρεάσουν τη διάρκεια ζωής των ελαστικών σας, την άνεσή σας στην οδήγηση, την έλξη και το φρενάρισμα. Η υποπίεση δημιουργεί υπερβολική κάμψη του σκελετού του ελαστικού, που καταλήγει σε υπερθέρμανση, αύξηση της αντίστασης στην κύλιση και πρόωρη φθορά. Σε ακραίες περιπτώσεις, η υποπίεση μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο ελαστικό. Επίσης, η υπερπίεση οδηγεί σε συντόμευση της διάρκειας ζωή του ελαστικού, σε μειωμένη πρόσφυση και προκαλεί ανομοιόμορφη φθορά.

Οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες
Η οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες έχει περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, παρά η οδήγηση σε πιο χαμηλές ταχύτητες. Εάν έχει υπάρξει πρόσκρουση σε αντικείμενο στο δρόμο, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να προκληθεί ζημιά στο ελαστικό παρά σε χαμηλότερη ταχύτητα.
Η οδήγηση σε υψηλή ταχύτητα οδηγεί το ελαστικό να αναπτύξει υπερβολικά υψηλή θερμοκρασία, κάτι που μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο ελαστικό. Μπορεί επίσης να προκληθεί αιφνίδια καταστροφή του ελαστικού και γρήγορη απώλεια αέρα. Η παράλειψη να ελεγχθεί ένα όχημα εάν υπήρξε εμπειρία με αιφνίδια απώλεια αέρα σε ελαστικό, είναι κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα. Εάν δείτε οποιαδήποτε ζημιά σε ελαστικό ή σε τροχό, αντικαταστήστε το με τη ρεζέρβα αμέσως, και κατόπιν πηγαίνετέ το για έλεγχο στον προμηθευτή σας MICHELIN.

Υπερφόρτωση
Για να είστε βέβαιοι ότι τα ελαστικά σας δεν είναι υπερφορτωμένα, ελέγξτε το μέγιστο φορτίο που προβλέπεται για τα ελαστικά σας, το οποίο μπορείτε να βρείτε στα πλευρά των ελαστικών σας. Μην υπερβαίνετε αυτό το όριο. Τα ελαστικά που φορτώνονται πέρα από το μέγιστο φορτίο τους, μπορεί να αναπτύξουν υπερβολική θερμοκρασία, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αιφνίδια καταστροφή. Επίσης, να ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή σε σχέση με τα φορτία. Μην υπερβαίνετε το μεικτό βάρος ανά άξονα που προβλέπεται για τον κάθε άξονα του οχήματός σας.

Έξι λόγοι για ν’ αλλάξετε τα ελαστικά σας

1. Εάν υπάρχει διάτρηση

Τα σύγχρονα ελαστικά είναι πολύ στιβαρά και μπορούν ν’ αντιμετωπίσουν πολλά. Διατρήσεις, επίσης, μπορούν να συμβούν και συμβαίνουν. Ένας ειδικός στα ελαστικά πρέπει να ελέγξει το ελαστικό σας μετά από διάτρηση, ώστε να αποκαλυφθούν τυχόν κρυφές ζημιές που θα μπορούσαν να καταστήσουν το ελαστικό σας μη επισκευάσιμο.

Διαδικασίες ασφάλειας εάν σας τύχει διάτρηση ενώ είστε σε κίνηση:

  • Έχοντας πάντοτε ως προτεραιότητα την ασφάλειά σας κι εκείνη των επιβατών σας, σταθμεύστε έξω από το δρόμο, σε ασφαλές μέρος
  • Τοποθετήστε το σήμα στάσης
  • Σβήστε τη μηχανή και βάλτε χαμηλή ταχύτητα
  • Ανάψτε τα φώτα αλάρμ του αυτοκινήτου σας
  • Φορέστε ένα κίτρινο φλούο γιλέκο
  • Τοποθετήστε προειδοποιητικό τρίγωνο στο πλάι του δρόμου, 100 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο

Η ασφάλειά σας έρχεται πρώτη – πάντοτε ! Μικρά μυστικά που βοηθούν, για ν’ αλλάξετε ένα τρυπημένο ελαστικό

  • Φορέστε ένα ζευγάρι χοντρά γάντια
  • Στρώστε έναν σάκο σκουπιδιών στο πορτμπαγκάζ σας, στην περίπτωση όπου το ελαστικό που θα κατεβάσετε είναι λασπωμένο!
  • Βρείτε ένα σκληρό, επίπεδο στήριγμα, για να τοποθετήσετε τον γρύλλο σας, στην περίπτωση που το έδαφος είναι μαλακό, για να μη βουλιάξει στο χώμα ο γρύλλος.
  • Εάν είναι δυνατόν, γρασάρετε ελαφρώς τα σπειρώματα των παξιμαδιών του τροχού, για να υποβοηθήσετε την αφαίρεσή τους (Και η βαζελίνη και η κάποια κρέμα για τα χέρια, κάνουν δουλειά, στην ανάγκη).
  • Μετά την αντικατάσταση του τροχού, μην οδηγείτε πολύ γρήγορα, επειδή κατά πάσαν πιθανότητα ο νεοτοποθετημένος τροχός δεν θα έχει την κατάλληλη πίεση αέρα
  • Επισκεφτείτε το πλησιέστερο συνεργείο και γεμίστε το ελαστικό με αέρα στη σωστή πίεση
  • Τυχόν κακοβιδωμένα παξιμάδια του τροχού, υπάρχει κίνδυνος να κάνουν ζημιά στους δίσκους των φρένων ή στο σύστημα μονταρίσματος του τροχού
  • Χρησιμοποιήστε ένα κατάλληλο γαλλικό κλειδί, ώστε να είστε βέβαιοι ότι βιδώσατε με τη σωστή ροπή στρέψης τα παξιμάδια του τροχού.

Εάν δεν έχετε το κατάλληλο γαλλικό κλειδί, ή εάν βιδώσατε τα παξιμάδια του τροχού με το χέρι, πηγαίνεται σ’ έναν ειδικό για τα ελαστικά, να τα ελέγξει, όσο το δυνατόν συντομότερα. Έτσι θα έχετε εξασφαλίσει ότι εφαρμόστηκε η σωστή ροπή στρέψης.
Εάν τα παξιμάδια του τροχού είναι σωστά βιδωμένα, θα μπορούν επίσης εύκολα να αφαιρεθούν όταν πρέπει.

2. Όταν το επίπεδο φθοράς των ελαστικών σας χαμηλώνει προς το νόμιμο όριο

Μια καλή ιδέα είναι να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας για φθορά. Πώς όμως; Εδώ έχουμε έναν απλό τρόπο για να ξέρετε αν τα ελαστικά σας έχουν φθαρεί.

Legal limit

Η φιγούρα ενός Ανθρωπάκου της Michelin πάνω στον ώμο του ελαστικού Michelin δείχνει τη θέση των δεικτών φθοράς πέλματος που βρίσκονται σε κάθε ένα από τα κύρια αυλάκια του πέλματος. Αυτοί οι δείκτες είναι μικρές ανυψωμένες επιφάνειες στο βάθος των αυλακιών του σκαλίσματος του πέλματος.

Εάν η επιφάνεια της γόμας του πέλματος είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτές τις ανυψωμένες επιφάνειες, το βάθος σκαλίσματος στο πέλμα του ελαστικού είναι πολύ κοντά στο νόμιμο όριο του 1.6 mm.  Ή και κάτω από αυτό! Η Michelin συνιστά θερμά να σκεφτείτε ν’ αλλάξετε τα ελαστικά σας πριν φτάσουν στο νόμιμο όριο σκαλίσματος. Μπορεί να μην παρέχουν πλέον επαρκή ασφάλεια και θα μπορούσατε επίσης να παρανομείτε.

Ακόμη κι αν το εναπομένον βάθος σκαλίσματος στο πέλμα είναι μεγαλύτερο από 1.6 mm, θα πρέπει να προσαρμόζετε την ταχύτητά σας και το στυλ οδήγησής σας στις εξωτερικές συνθήκες, ιδιαιτέρως σε βρεγμένους δρόμους.

3. Εάν το ελαστικό σας εμφανίζει σημάδια γήρανσης

Τα ελαστικά δεν έχουν προκαθορισμένη διάρκεια ζωής,  Δεν έχει σημασία πότε έχουν κατασκευαστεί. Τα ελαστικά γερνούν, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιούνται.  Ακόμη κι αν χρησιμοποιούνται μόνον ευκαιριακά.  Υπάρχουν πολλά φαινόμενα τα οποία επηρεάζουν τη ζωή ενός ελαστικού, όπως είναι η θερμοκρασία, η συντήρηση, οι συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης, το φορτίο, η ταχύτητα, η πίεση, καθώς επίσης και το στυλ οδήγησης.  Όλα αυτά έχουν μεγάλη σημασία σε σχέση με τη διάρκεια ζωής που μπορείτε να προσδοκάτε από τα ελαστικά σας.

Να δίνετε τακτικά προσοχή στα ελαστικά σας

Για τους λόγους αυτούς, η Michelin συνιστά σε όλους τους οδηγούς να προσέχουν τακτικά την εξωτερική εμφάνιση των ελαστικών τους, για σαφή σημάδια γήρανσης ή κόπωσης. Σ’ αυτά μπορεί να περιλαμβάνονται κρακελαρίσματα στη γόμα της εξωτερικής πλευράς του πέλματος, στον ώμο, στη περιοχή στήριξης στη ζάντα, και επί πλέον παραμορφώσεις, κλπ. Η υπερβολική γήρανση των ελαστικών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πρόσφυσης. Η Michelin επίσης συνιστά, όλα τα ελαστικά, συμπεριλαμβανομένων και των εφεδρικών, να επιθεωρούνται τακτικά από έναν ειδικό των ελαστικών. Αυτός μπορεί να σας πει εάν είναι δυνατόν τα ελαστικά σας να συνεχίσουν να κυκλοφορούν ή όχι.

Πόσο παλιό είναι το πολύ παλιό; Η δοκιμή στα πέντε χρόνια

Μετά από πέντε χρόνια ή και περισσότερα σε λειτουργία, τα ελαστικά σας θα πρέπει να επιθεωρούνται λεπτομερώς, τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Εάν προκύψει ανάγκη, ακολουθήστε τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος, σχετικά με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Για προληπτικούς λόγους, εάν τα ελαστικά δεν έχουν αντικατασταθεί 10 χρόνια μετά την ημερομηνία κατασκευής τους (δείτε πώς να διαβάζετε το πλευρό ενός ελαστικού), η Michelin συνιστά να τα αντικαταστήσετε με καινούργια ελαστικά. Ακόμη κι αν φαίνονται να είναι σε καλή κατάσταση για χρήση, ακόμη κι αν το σκάλισμά τους δεν έχει χαμηλώσει προς τον δείκτη φθοράς.

Damaged tyre

4. Εάν το ελαστικό σας έχει υποστεί ζημιά

Το ελαστικό σας μπορεί να υποστεί σοβαρή ζημιά εάν προσκρούσει σε κάποιο στερεό αντικείμενο πάνω στον δρόμο, όπως κράσπεδο, λακούβα, ή κοφτερό αντικείμενο. Κάθε ορατή διάτρηση, κόψιμο ή παραμόρφωση, πρέπει να εξεταστεί σε βάθος από κάποιον επαγγελματία του ελαστικού. Μόνον αυτός μπορεί να σας πει εάν το ελαστικό σας μπορεί να επισκευαστεί ή εάν πρέπει να αντικατασταθεί. Να θυμάστε, ποτέ να μη χρησιμοποιείτε ελαστικά με ζημιά ή ελαστικά που έχουν κυλίσει με τις ζάντες, χωρίς να ζητήσετε προηγουμένως τη βοήθεια ενός επαγγελματία. Διαφορετικά αυτό θα μπορούσε να έχει επίπτωση στην ασφάλεια των ελαστικών σας. Η επιθεώρηση από επαγγελματία είναι απολύτως αναγκαία επειδή οι τυχόν εσωτερικές ζημιές δεν είναι ορατές εν όσω το ελαστικό είναι μονταρισμένο στον τροχό.

Το ελαστικό είναι οριστικά μη επισκευάσιμο, στις εξής περιπτώσεις

  • Τρυπήματα στο πλευρό
  • Συρματόσχοινο τακουνιού ορατό ή στρεβλωμένο
  • Αποχωρισμός ανάμεσα σε γόμες ή λινά
  • Πτυχώσεις στις γόμες ή στα λινά
  • Ζημιά από υδρογονάνθρακες ή διαβρωτικές ουσίες
  • «Μουστάκια» ή στίγματα στην εσωτερική γόμα, λόγω κύλισης σε υποπίεση

5. Αν εντοπίζετε ανώμαλη φθορά

Ανώμαλη, ανομοιογενής φθορά του ελαστικού – τόπους τόπους, στο κέντρο, στις άκρες του πέλματος— συχνά υποδεικνύει μηχανικό πρόβλημα όπως ακατάλληλη ευθυγράμμιση των τροχών. Ή ένα πρόβλημα ζυγοστάθμισης, ανάρτησης ή μετάδοσης. Θα μπορούσε επίσης να είναι επειδή οδηγείτε με λάθος πίεση αέρα στα ελαστικά.  Εάν εντοπίζετε ανώμαλη φθορά, επικοινωνήστε με τον ειδικό σας στα ελαστικά.

Για να προλάβετε την ανομοιογενή φθορά, να ευθυγραμμίζετε και να ζυγοσταθμίζετε τους τροχούς σας κάθε έξι μήνες. Αυτό επίσης θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του πέλματος και θα σας προσφέρει πιο άνετη οδήγηση. Ένας άλλος τρόπος να διατηρείτε το σκάλισμα του πέλματος των ελαστικών σας είναι να αντιμεταθέτετε τακτικά τους τροχούς σας

Συνηθισμένες αιτίες ανώμαλης φθοράς των ελαστικών:

  • Φθορά στο ένα άκρο: τροχός που δεν έχει ευθυγραμμιστεί ή ζυγοσταθμιστείl.
  • Φθορά και στα δύο άκρα: ελαστικό σε υποπίεση.
  • Φθορά κατά μήκος της κεντρικής επιφάνειας του ελαστικού: υπερπίεση.

6. Εάν τα ελαστικά δεν είναι κατάλληλα για το όχημά σας

Για καλύτερες συνολικές επιδόσεις, ο ίδιος τύπος ελαστικού θα πρέπει να χρησιμοποιείται και στους τέσσερεις τροχούς. Ελαστικά από διαφορετικές διαστάσεις, κατασκευαστές και στάδια φθοράς μπορεί να έχουν επίπτωση στο κράτημα και στη σταθερότητα του οχήματος.

Ποτέ μην συνδυάζετε μαζί ελαστικά radial και μη-radial

Επίσης, μην αναμειγνύετε ελαστικά radial και μη-radial πάνω σε ένα όχημα. Εάν η ανάμιξη των ελαστικών είναι αναπόφευκτη, ποτέ μην αναμειγνύετε  radial και μη-radial ελαστικά πάνω στον ίδιο άξονα. Εάν δύο radial και δύο μη-radial ελαστικά είναι τοποθετημένα πάνω σ’ ένα όχημα, τα δύο radial πρέπει να τοποθετούνται στον πίσω άξονα και τα δύο μη-radial στον μπροστινό άξονα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βρείτε τα κατάλληλα ελαστικά για το όχημά σας. Εάν δεν είστε βέβαιοι με ποια ελαστικά θα εξοπλίσετε κατάλληλα το όχημά σας, χρησιμοποιήστε τον επιλογέα μας για ελαστικά. Συνιστούμε να αρχίσετε από το όχημα. Θα πρέπει επίσης να κάνετε αναζήτηση και ανά διάσταση ελαστικού ή με την ονομασία του ελαστικού Michelin. Όλα αυτά τα πράγματα θα επιδράσουν ώστε να καθοριστεί ο ασφαλέστερος τύπος ελαστικού για το αυτοκίνητό σας και θα συζητηθούν με τον ειδικό σας για τα ελαστικά.

Πίσω από τις νέες ετικέτες των ελαστικών: ποιος βαθμολογεί τα ελαστικά και πώς?

 

Πίσω από τις νέες ετικέτες των ελαστικών: ποιος βαθμολογεί τα ελαστικά και πώς?

ένας νέος Ευρωπαϊκός νόμος σημαίνει ότι όλα τα ελαστικά που πωλούνται στην Ευρώπη θα φέρουν μια ειδική ετικέτα που βαθμολογεί τις επιδόσεις του κάθε ελαστικού.  Εν συντομία, θα κατατάσσει τα ελαστικά ως προς την ενεργειακή αποτελεσματικότητα, την ικανότητά τους να φρενάρουν σε βρεγμένο, και τα επίπεδα εξωτερικού θορύβου.  Έτσι, από την 1η Νοεμβρίου 2012, θα έχουμε έναν νέο τρόπο να συγκρίνουμε τα ελαστικά όταν ψάχνουμε στην αγορά.  Όμως, ποιος βαθμολογεί τα ελαστικά, και πώς?

Ο νέος νόμος για την ετικετογράφηση των ελαστικών έχει 3 στόχους : την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, την μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια τη μείωση της έκλυσης αερίων του θερμοκηπίου, και την μείωση των επιπέδων θορύβου από την κυκλοφορία.

Σε όλη την Ευρώπη, ο κάθε κατασκευαστής ή εισαγωγέας έχει την ευθύνη να βαθμολογήσει τα ελαστικά του σύμφωνα με ένα αυστηρό σύστημα δοκιμών.  Αυτή η αυτό-πιστοποίηση στοχεύει στο να γίνεται ουσιαστική, αξιόπιστη κατάταξη έτσι, ώστε ως καταναλωτές, να είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε με εμπιστοσύνη τα διάφορα ελαστικά και τις μάρκες.  Κάθε Ευρωπαϊκό Κράτος Μέλος, δεσμεύεται να διασφαλίζει ότι το σύστημα δοκιμών τηρείται.

1.    Πώς να μετράται η εξοικονόμηση καυσίμων ?
Όταν τα ελαστικά σας κυλούν κατά μήκος του δρόμου, υπάρχει ένας βαθμός αντίστασης, ο οποίος έχει επίπτωση στην ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιείτε.  Με άλλα λόγια, η αντίσταση στην κύλιση είναι η ενέργεια που χάνουν τα ελαστικά σας σε κάθε απόσταση που διανύουν.

Εάν τα ελαστικά σας έχουν ΧΑΜΗΛΗ αντίσταση στην κύλιση, θα σας δίνουν ΚΑΛΥΤΕΡΗ ενεργειακή αποτελεσματικότητα.
Η δοκιμή :  το ελαστικό δοκιμάζεται πάνω σε μια περιστρεφόμενη επιφάνεια κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που αντιπροσωπεύουν την μέση χρήση. Η δοκιμή προσομοιώνει οδήγηση με 80 km/h με φορτίο ίσον προς 80% του δείκτη φορτίου του ελαστικού.

2.   Πώς μετράται το φρενάρισμα σε βρεγμένους δρόμους?
Αυτή η δοκιμή γίνεται με ένα όχημα κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που ορίζονται από τον νόμο : ονομαστικά,θερμοκρασία, κατάσταση της επιφάνειας του δρόμου, ύψος νερού, και ταχύτητα.
Οι συνθήκες των δοκιμών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι:
. Χειμερινά ελαστικά, δοκιμάζονται μεταξύ 2° και 20°C
. Θερινά ελαστικά, δοκιμάζονται μεταξύ 5° και 35°C
. Ύψος νερού μεταξύ 0.5 και 1.5 mm
. Φρενάρισμα όπως αποδίδεται από 4 ελαστικά με ABS μεταξύ 80 και 20 km/h
Πώς κάνει τις δοκιμές η Michelin :  εμείς επιλέξαμε να διεξάγουμε τις δοκιμές υπό συνθήκες οι οποίες είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης στην Ευρώπη.

Τούτο σημαίνει ότι:

. Γύρω στους 20°C για τα θερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών.
. Γύρω στους 7°C για τα χειμερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών
. Μεταξύ 7°C και 25°C για τα ελαστικά φορτηγών (τα οποία γενικώς χρησιμοποιούνται και τον χειμώνα και το καλοκαίρι)

Δεδομένου ότι είναι αδύνατον να δοκιμαστεί το κάθε ελαστικό που κυκλοφορεί στην αγορά κάτω από πανομοιότυπες συνθήκες, όλες οι δοκιμές διεξάγονται σε σύγκριση με ένα ελαστικό «μέτρο σύγκρισης» . Με τον τρόπο αυτόν, η βαθμολογία που αποδίδεται σε κάθε ελαστικό είναι πάντοτε σε σχέση με ένα κοινό «μέτρο σύγκρισης»

3. Πώς μετράται ο εξωτερικός θόρυβος του ελαστικού ?

Για τα επίπεδα εξωτερικού θορύβου, η απόδοση ενός ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ(dB).

Η δοκιμή : ένα μικρόφωνο τοποθετείται στην άκρη μιας πίστας ώστε να μετρηθεί το επίπεδο θορύβου καθώς το όχημα δοκιμής διέρχεται με ταχύτητα 80 km/h.

 

Τι άλλο είναι σημαντικό όταν επιλέγετε ελαστικά ?
Η ετικετογράφηση είναι μια καλή αρχή, αλλά είναι εξίσου σημαντικοί για σας και άλλοι 3 παράγοντες:
Διάρκεια ζωής των ελαστικών : ένα ελαστικό που διαρκεί περισσότερο μπορεί να σας  κοστίσει λιγότερο μακροπρόθεσμα.  Το κατάλληλο ελαστικό μπορεί να σας προσφέρει περισσότερο από έναν χρόνο επί πλέον κυκλοφορίας, σε σύγκριση με κάποιο άλλο ελαστικό.
Κράτημα δρόμου στις στροφές : 25% των ατυχημάτων2  συμβαίνουν στις στροφές.
Στεγνός δρόμος : 70%  των ατυχημάτων2  επέρχονται σε στεγνούς δρόμους.

 

M + S ή M & S: λάσπη και χιόνι.

Ένα ελαστικό που πληροί τους κανονισμούς της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ (Rubber Manufacturers Association -RMA) και της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ του Καναδά (RubberAssociationofCanada -RAC) και αφορά στα ελαστικά που ορίζονται σαν ελαστικά για όλες τις εποχές (all-season).Αυτή η σήμανση βρίσκεται συνήθως σε ελαστικά για όλες τις εποχές (all-season), με αυτοκαθαριζόμενο πέλμα και έχουν μέση πρόσφυση σε λασπώδη ή πολύ χιονισμένες συνθήκες, και χαμηλές θερμοκρασίες.Η σήμανση ΜS μαζί με το σύμβολο της “νιφάδας χιονιού” δείχνουν ένα καθαρά χειμερινό ελαστικό.

Εικονόγραμμα: Βουνό και νιφάδας χιονιού:

Χειμερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ (Rubber Manufacturers Association -RMA) και της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ του Καναδά (Rubber Association of Canada -RAC) που αφορούν σε ελαστικά που λειτουργούν σε σοβαρές χειμερινές χιονισμένες συνθήκες, με θερμοκρασίες κάτω των 7˚ C.